What's Left of Us / The Desert
(regia Christoph Behl, documentarist neamtz fugit in Argentina)
In ultimii ani se tot propovaduiesc teorii legate de faptul ca notziunea clasica de cuplu amoros e cam decrepita si limitativa, ca ne castreaza si ne taie din potentzial. Avem chiar si la Cluj niste workshopuri despre poliamorie si "diversitatea in relatzii amoroase" (tehnic vorbind, un fan-club al pasionatzilor de orgii incercand sa gaseasca justificari antropologice pentru hobbyul lor). La televizor si prin presa vad tot mai des articole despre familii care chestioneaza notziunea clasica de familie, nu doar in sens LGBT, ci si in sens numeric (vezi articolul asta despre copilul cu 3 tatzi si 2 mame). In consecintza era momentul oportun pentru o drama amoroasa latino despre un threesome ros de gelozii in toi de apocalipsa zombie.
Aceasta versiune postapocaliptica a lui Y tu mama tambien e despre un trio MFM argentinian pe care apocalipsa zombie i-a surprins cumva in acelasi apartament, ceea i-a obligat sa se baricadeze si sa se organizeze casnic-defensiv pentru a mentzine cat de cat iluzia normalitatzii. Din pacate problemele clasice ale oricarui threesome nu intarzie sa apara nici in aceste conditzii coercitive, si nici macar sfarsitul lumii nu pare sa fie un obstacol in calea geloziei. Lucrurile degenereaza mai ales cand un patrulea membru se alatura involuntar familiei, un zombie adunat de pe strada si adoptat pentru activitatzi recreative, din cauza caruia se umple casa de mushte ce contribuie la iritarea claustrofoba a personajelor.
Pentru filmele cu zombie asta e ceea ce a fost Only Lovers Left Alive pentru filmele cu vampiri, minus coloana sonora care aici lipseste cu desavarshire. E minimalist, lent, putea la o adica sa fie facut chiar si de "noul cinema romanesc", atat din considerente bugetare cat si stilistice (daca cinestii romani ar avea o bruma de idei si ar fi in stare sa treaca de "cerintza de analiza a ororii cotidiene").
Pentru filmele cu zombie asta e ceea ce a fost Only Lovers Left Alive pentru filmele cu vampiri, minus coloana sonora care aici lipseste cu desavarshire. E minimalist, lent, putea la o adica sa fie facut chiar si de "noul cinema romanesc", atat din considerente bugetare cat si stilistice (daca cinestii romani ar avea o bruma de idei si ar fi in stare sa treaca de "cerintza de analiza a ororii cotidiene").
Ne place sau nu, cuplul de doi a fost inventat din ratziuni ce tzin de managementul familiei si al resurselor umane, iar orice extindere a sa necesita o atenta analiza contractuala, o disciplina a abtzinerii si geloziei pentru care unii oameni, in special spiritele latine, nu par a fi facutzi. Mai intervine si chestiunea autosuficientzei, a separarii sexului de orice miza emotzionala si angajament moral - aspecte in care oamenii sunt de regula desincronizatzi. Iar daca adaugam zombie si mushtele in ecuatzie, treaba poate sfarshi urat de tot.
No comments:
Post a Comment