Saturday, May 25, 2019

Roadburn 2019 - concertele asa si-asa


Poza de deasupra e de la safari-parkul de langa Tilburg, cea mai interesanta varianta de cazare la Roadburn, in niste casutze de vacantza printre care zburda rinocerii si strutzii, cu riscul sa te manance daca nimeresti beat intre ei. Plus deranjul de a asculta noaptea rockeri betzi cantand The Lion Sleeps Tonight.

Mereu am stat acolo insa anul asta am facut eroarea de a duce prea multzi oameni ceea ce are drept consecintza ca am fost repartizatzi in casele mari cu peretzi din material de cort - in consecintza am rabdat un frig teribil, a fost nevoie de saci de dormit, am fost tentat sa spintec un rinocer de ala si sa ma culc intre intestinele sale aburinde. Era obligatoriu sa te imbetzi ca sa nu simtzi frigul, ma mir ca nu m-au gasit degerat. De tzinut minte pe viitor - casele de maxim 6 locuri sunt cu peretzi normali si incalzite adecvat insa in cele mari asteptzi rasaritul Soarelui cu ochii pe cronometru, doar-doar o sa te mangaie o raza de caldura.

Ziceam data trecuta ca in 2019 a fost o editzie Roadburn dominata de femei si ideologie feminista. Cred ca mai corect spus ar fi ca a fost dominata de trupe cu MESAJ, cu ideologie comunicata deopotriva pe cai vizuale si lirice - de la feminism satanic la ecologism, neo-comunism, vegetarianism si chiar LGBT - in general revolutziile sau utopiile cu care cocheteaza hipsterii. Motiv pentru care metalistii mai harshaitzi acuza festivalul ca s-a hipsterizat, chestiune cu care nu-s chiar de acord caci diversitatea trupelor bruiaza serios zona de comfort a respectivului segment demografic (cel putzin asa cum s-a format el in bulele de la noi, intre cafenele si sesiuni de mindfulness). Totusi ceva sambure de adevar este in acuzatzia respectiva - observ de ceva vreme prezentza, in ziarul zilnic al festivalului, a lui Kim Kelly - cea care a introdus muzica metal in cuprinsul Pitchfork (facand posibila popularitatea unor Deafheaven sau Thou la un public care inainte râdea in gura la auzul termenului "metal") si cea care a scris pentru prima data in Vice despre acest festival (aici il numea "Best Heavy Festival in the World"). Posibil ca hipsterizarea festivalului sa poata fi corelata cu implicarea persoanei respective. Insa la cum a sunat editzia asta e o miscare pe care o aprob intru totul.

In fine, in articolul trecut am povestit despre concertele din care am vazut doar bucatzi, mai jos e vorba de concertele pentru care am avut un interes anume, fara sa fie totusi ceva ce as recomanda ca musai de vazut.

Vile Creature sunt un cuplu de americani supraponderali care urla ca din gura de sharpe, un post- metal ecologist cu concepte vizuale interesante. A fost primul concert pe care l-am prins la festival si s-a dovedit a fi o incalzire excelenta insa e o trupa cam de hruba, facuta pentru concerte mici si isterice de la care iesi supernervos fara sa stii exact de la ce tzi se trage. E fenomenul ala psihologic in care daca stai o vreme intre oameni care rad parca itzi vine si tzie sa razi fara motiv. Doar ca aici nu se radea ci se tzipa.


Hexvessel ar fi trebuit sa fie unul dintre concertele mari ale festivalului si e prima data cand i-am vazut la o scena mare (ei fiind, intr-o forma sau alta, invitatzi permanentzi ai festivalului). Din nefericire in acest concert s-a cantat exclusiv noul album, care e printre cele mai slabe din portofoliul lor. Asta de mai jos e singura piesa care imi place de pe el. Totul s-a auzit super, grupul se stie face placut indiferent ce canta, insa as fi preferat sa aud si altceva decat albumul asta care pare facut pentru campania electorala a Partidului Ecologist.


Francezii marxisti Territoire au fost una din surprizele festivalului insa e ceva greu de inghitzit si nu pot recomanda cu inima ushoara. E muzica electronica cu stroboscoape agresive ce imbie la epilepsie, un fel de Haxan Cloak mai dansantzi dar si mai diluatzi (cam lungi intro-urile ambientale). Canta exclusiv despre noile forme de sclavagism instituite de capitalism, desi versurile nu se intzeleg caci vocea e filtrata (inclusiv live) prin tot felu de efecte interesante.



Alta revelatzie a editziei au fost L'Acephale, grup obscur de black metal atmosferic din SUA, desi numele trupei e frantzuzesc - inspirat de numele revistei (si societatzii secrete) infiintzata de Georges Bataille. Versurile sunt uneori in germana iar unul din albume contzine coveruri dupa trupe japoneze, finlandeze, plus Current 93. E un proiect foarte personal si bizar, arata ca un one man band al unui tip de 50 de ani insotzit de copiii lui pentru prezentarea live. Nu se prea gasesc informatzii despre individ, arata ca un manager de call center care nu vrea sa afle cei de la serviciu ca in timpul liber mai canta black metal cu familia. Un proiect enigmatic de black metal intelectualist destul de departe de retzetele americane recente (Wolves in the Throne Room, Deafheaven) si pe care il gasesc tot mai interesant de atunci incoace. A scos chiar acu un album nou, uite o mostra:


Soft Kill sunt un post-punk cam obosit si de moda veche, o trupa americana care copiaza si imita la greu ce se facea in Anglia intr-o alta epoca. Au fost si pe la Cluj, a inceput sa prinda acest revival post-punk si pe la noi desi am impresia ca se va dovedi un fenomen mai efemer decat alte revivaluri recente. In principiu pentru ca e un gen in care e esentzial sa fii britanic, iar cand trupele astea vin din SUA am un sentiment de inadecvare si impostura. Dar au sunat foarte profi - nu stiu daca din cauza albumului pe care l-au cantat sau pentru ca la Roadburn orice kkt suna bine.


Throane sunt niste francezi din anturajul Amenra, mizand pe acelasi metal atmosferic cu scenografie elaborata - grupul canta mai mult cu spatele la public, aranjatzi in jurul unui monument ocult. Cui ii place Amenra ar trebui sa-i placa si de astia, desi sunt ceva mai monotoni (sau mai putzin comerciali, ar spune fanii care prefera trupele cata vreme sunt obscure). Grupul a venit la pachet cu alte doua proiecte in care sunt implicatzi membrii sai - Ovtrenoir si Treha Sektori - insa alea au cantat la scenele mici unde n-am mai incaput. E un colectiv franco-belgian interesant din care incep sa iasa proiecte tot mai diverse, sunt suficient de obscure incat sa poata fi aduse si in Romania (pe Treha Sektori i-am prins si la noi intr-o cafenea acu ceva ani).


Noisepicker e un foarte catchy proiect blues-metal al unui chitarist obscur insa veteran - canta de 30 de ani dar singura trupa cat de cat cunoscuta prin care a trecut e Firebird (alaturi de chitaristul din Carcass). In grupul asta face duet cu un baterist adolescent iar muzica, desi suna cam brut/nefinisat, e atent croita din refrene catchy, versuri fredonabile si solo-uri blues excelente pentru un bar de rockeri. Fanii hibridului blues-metal, sa zicem Midnight Ghost Train ori The Devil and the Almighty Blues, ar fi incantatzi de grupul asta.


Maalstroom a fost unul dintre proiectele comisionate, deci nu exista ca trupa, probabil nici nu va mai exista caci a fost incropita ca eveniment special de prezentare a black metalului olandez (si totodata ca un prohod neplanificat al unuia din membrii Dodecahedron - vedeta locala care a murit chiar in ziua de dinaintea concertului). Am mentzionat deja ca programul inclusese o lista de vreo 7 trupe de black metal olandez de care n-auzise nimeni, iar pe deasupra au venit cu acest proiect Maalstroom in care pe fiecare piesa s-au permutat intre ei membri ai celor 7 trupe oferind mostre diversificate din ideile fiecareia. Au fost unele bucatzi interesante - e un fel de black metal orashenesc, fara nimic din simbolurile naturaliste, vikinge sau oculte cu care e asociat traditzional genul. Poate a contat si faptul ca proiectul a fost finantzat de primaria Tilburg si au vrut sa faca ei ceva mai artsy fartsy si sobru. Singurele trupe care mi-au atras atentzia din colecivul respectiv sunt Turia si Laster, ultimii au si un album nou, vezi mai jos:


Ulcerate a fost una din putzinele trupe death metal prezente la aceasta editzie, o participare neobisnuita, venitzi hat din Noua Zeelanda. Dupa ce i-am evitat pe At the Gates am zis sa vad totusi si un concert death metal. E aici o grohaiala infernala cu o instrumentatzie interesanta din noul val de death metal disonant-alambicat care domina topurile metal (de la revenirea celor de la Gorguts incoace nu a fost an sa nu intre 1-2 trupe de gen prin topurile marilor publicatzii, inclusiv Pitchfork). N-am idee despre ce canta baietzii astia - de regula in genul asta se canta teme lovecraftiene insa am impresia ca astia sunt ceva mai clasicisti in versuri (amintesc de Death).


3 comments:

lilian nikky said...

My name is Lilian N.This is a very joyful day of my life because of the help Dr.saguru has rendered to me by helping me get my ex-husband back with his magic and love spell. I was married for 6 years and it was so terrible because my husband was really cheating on me and was seeking for a divorce but when I came across Dr.saguru email on the internet on how he has helped so many people to get their ex back and help to fix the relationship. and make people be happy in their relationship. I explained my situation to him and then seek his help but to my greatest surprise, he told me that he will help me with my case and here I am now celebrating because my Husband has change totally for good. He always wants to be by me and can not do anything without my present. I am really enjoying my marriage, what a great celebration. I will keep on testifying on the internet because Dr.saguru is truly a real spell caster. DO YOU NEED HELP THEN CONTACT DOCTOR SAGURU NOW VIA EMAIL:drsagurusolutions@gmail.com or WhatsApp +2349037545183 He is the only answer to your problem and makes you feel happy in your relationship.and his also perfect in
1 LOVE SPELL
2 WIN EX BACK
3 FRUIT OF THE WOMB
4 PROMOTION SPELL
5 PROTECTION SPELL
6 BUSINESS SPELL
7 GOOD JOB SPELL
8 LOTTERY SPELL and COURT CASE SPELL

Janice Aliena said...

După ce ați citit veți fi de acord cu faptul că această informație este foarte bună pentru a vă împărtăși aici cu voi, cred că voința sa îi va inspira și pe alții, deoarece am găsit fericirea și bucuria în căsnicia mea astăzi, sunt un martor viu că lucrează pentru mine , soțul meu se întoarce acasă după 2 ani de divorț, aproape de necrezut, dar miraculos.
Numele meu este Anders Maria, din Buenos Aires - Argentina, sunt medic Doctor în Profesie. În urmă cu câteva săptămâni am citit comentarii similare despre o relație de consiliere postată de Blogg despre o doamnă americană numită Theresa, ea a mărturisit că ea a restaurat adevărata iubire și încredere în căsătoria ei ruptă, a spus doctorul Oduduwa care la ajutat să se împace cu soțul după câteva luni de separare. Am fost atât de norocoasă să citesc acel comentator și am copiat adresa personală de contact Dr. Oduduwa pentru a comunica cu el personal pentru ajutor de urgență pentru a aduce înapoi domiciliul meu fost soț (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}
Săptămâna trecută, luni dimineață, trimit un mesaj de poștă electronică pentru a comunica cu același Dr. Oduduwa pentru ajutor.
Acum două luni am avut o luptă imensă cu soțul meu, Anders, a privit direct în ochii mei; a spus că căsnicia noastră sa terminat, el a spus că a fost terminat cu căsnicia noastră, mi-a luat fiul Felix și ne-a călătorit din țară, trăind în Canada cu o altă femeie, de atunci am încercat să sun și să trimit mesaje el prin telefoane, medii sociale și e-mail, dar mi-a blocat complet linia de a nu ajunge la el și fiul nostru Felix a fost cu el și nu am putut auzi vocea fiilor mei, această durere am trecut prin toată viața mea până în ziua în care am întâlnit Marea Dr.Oduduwa Dragoste de vraja, am fost atat de frustrat si am avut nevoie de ajutor pentru a ajunge cel putin sa vorbesc cu fiul nostru Felix, am citit sa-mi cer scuze chiar si cand amindoi stiu ca ma nedreptat, mi-a luat fiul departe de mine de peste 7 luni fără cuvinte nici o scrisoare. această situație ma ucis zilnic am fost deprimat și am nevoie disperată de ajutor urgent și soluție pentru a rezolva această problemă așa că am contacta adresa de e-mail a Dr.Oduduwa ca eu cred că el poate fi doar speranța să mă ajute să-mi aducă înapoi soțul meu acasă cu fiul meu Felix . Cu toate acestea, Dr. Oduduwa ma asigurat că mă poate ajuta să-mi întorc soțul și copilul înapoi acasă în 7 zile de rugăciuni de rugăciune, am fost șocat și am încercat, urmând cu atenție instrucțiunile pas cu pas. Două zile după ce Dr.oduduwa a spus că a terminat cu mândrie puterile de ortografie în aer la Templul Soluției, toate acestea au fost făcute de el în totalitate, nu am făcut nimic doar să furnizez elementele necesare. În aceeași noapte, soțul meu Anders ma chemat la telefon pentru a-mi cer scuze, era foarte plin de vorbă cu mine frumos, se simțea foarte rău pentru tot ce a făcut pentru a mă răni. Anders se întoarce acasă cu Felix. Sunt atât de fericit astăzi că am familia mea restaurată și soțul meu și ne iubim mai mult decât oricând. Voi fi pentru totdeauna apreciat și recunoscător pentru Oduduwa. Promit să împărtășesc mărturia mărturie bună prietenilor și tuturor celor de aici din lume.
Oduduwa mi-a spus de asemenea că a dăruit puteri pentru rezolvarea următoarelor provocări ale vieții;
 * Dragoste Spells Win-Back Ex iubitor
* Succes și promovare inel Talisman * inel de farmec norocos.
* secții - HOOK DE PROTECȚIE
* Rădăcini tradiționale și Herbals pentru a vindeca bolile, Cure pentru a cancerului
  Boala, vindeca HIV, hipertensiune arterială.
* magia fertilității
* LUCRĂRI NUMERICE LOTERE
* INCHIRIERE INCHEIATĂ PENTRU CÂȘTIGAREA - GAME etc.
Ești foarte norocos să citești mărturia mea bună nouă aici astăzi, lucrează pentru mine. Cred că va funcționa și pentru tine.
WhatsApp: +79268011965

Jane wembli said...

Vreau să mulțumesc DR.WEALTHY pentru că aduce bucurie și fericire în relația mea și cu familia mea. Mi-am pierdut logodnica și am avut nevoie de ajutor până când am găsit DR.WEALTHY un caster de vrăjitoare de sex masculin și mi-a dat asigurări că îmi voi primi logodnicul în două zile după ce vraja a fost aruncată. două zile mai târziu, mi-a sunat telefonul și, atât de șocant, a fost logodnica mea care nu m-a sunat de mult și mi-a cerut scuze pentru ruperea inimii și mi-a spus că este gata să-și dedice tot restul vieții cu mine. DR.WEALTHY a eliberat-o pentru a ști cât de mult am iubit-o și am vrut-o ...... acum eu și logodnica mea trăim o viață fericită, iar iubirea noastră este acum mai puternică decât cum a fost chiar înainte de despărțirea noastră .. Toate mulțumesc pentru DR.WEALTHY pentru munca excesivă pe care El a făcut-o pentru mine. Mai jos este adresa ei de e-mail în orice situație în care suferiți de o pauză cardiacă și vă asigur că așa cum a făcut-o pe a mea pentru mine, cu siguranță vă va ajuta și voi. E-mail: wealthylovespell@gmail.com Whatsapp +2348105150446