Wednesday, October 24, 2007

Pavel Corut - El Cid


Pavel Corut nu doar ca nu a fost asasinat, asa cum se banuia la OTV, ci a venit la Cluj! Vinerea care trecu, la Casa Municipala de Cultura, maestrul SF-ului zamolxian motivatzional a fost insotzit de folkistul Daniel Avram alaturi de care a emulat o prestatzie gen Cenaclul Flacara, punctata cu intrebari din public si aparitzia surpriza a celui pe care domnul Corutz l-a numit cu afectziune Ghitza, apelativ sub care se ascunde Gheorghe Funar, fost membru de vaza al high society clujene.

Din pacate intrarea lui Ghitza - punctata cu un cantec despre Avram Iancu si Decebal - a lasat cu intrebarea neraspunsa, stand in picioare, pe o doamna care tzinea la piept o carte in care incercuise vreme de jumatate de ceas volumele care-i lipseau din cel mai lung ciclu SF al istoriei Octogonul, ajuns se pare la volumul 86, deci ia ganditzi-va cate trilogii putea scoate maestrul in timpul asta daca il interesa mercantilismul. Nu, zice Pavel Corutz intre doua cantece folk, eu nu scriu cartzi in care zic Fuck la tot pasul. Eu scriu cartzi despre oameni, ultima fiind chiar o carte de dragoste, care are si scene de sex dar nu poate fi considerata sexy, caci pentru mine femeia este un lucru important, gingash care naste barbatzi si fara femei nu ne-am naste. Faptul a fost remarcat si de partea feminista a publicului, din pacate chiar doamna lasata in picioare de intrarea in scena a lui Ghitza. Cartzile mele au happy-end, a mai adaugat Pavel Corutz, poreclit in tineretze Pedro Indianul actualmente banuit a fi agent Mossad de catre unii revolutionari.

Pedro a mai povestit despre cum nu a vrut sa ajunga scriitor ci sa ajute lumea, cum a facut un sondaj in 92 sa afle ce asteapta cititorii si aflat ca ii intereseaza numai actiunea si ca aia din Academie il urasc si nici nu au vrut sa-l treaca pe lista scriitorilor romani. A povestit si un roman recent, Iubirea unui marinar, despre un marinar care vana submarine in timp ce nevasta lui umbla cu altii, poveste inspirata dintr-un caz real.

Dar mai mult decat fenomenul Pavel Corutz mi se pare dubioasa activitatea Comisiei pentru Adevar si Dreptate a Asociatiei 17 Decembrie, care isi facuse un obicei sa il acuze pe auteur ca ar fi mintzit in afirmatiile privind comandourile maghiare de la Revolutia din 89 (intr-un volum cu Darth Vader pe coperta, din 93!). Slava Domnului ca nu apucasera sa-l traduca pe Terry Pratchett, ca ne inchinam azi la broaste tzestoase. Deci vreau sa zic ca e neavenita ideea unui amic de al meu ca Pavel Corutz ar fi umplut cu kkt un loc ramas gol in 89 - literatura romana contemporana. Alaturi de DJ Boros, Irinel Columbeanu, Dan Diaconescu Direct si, cu voia dumneavoastra, subsemnatul, alcatuim Quinta Royală a culturii pulp romanesti, o nisha culturala de care o sa fitzi constienti cand o sa fie prea tarziu. Ca sa citez direct din maestru: Cine are informatia, detine situatzia. Pazea!

P.S. Cam asa ceva vreau sa se scrie despre mine intr-o buna zi:
Multumesc lui Dumnezeu ca m-am nascut romanca, ca m-am nascut aici in Dacia Strabuna Mama, multumesc lui Dumnezeu ca am primit parte din Neamul Lumii, ca am primit parte din Spiritul Liber, multumesc lui Dumnezeu ca acum 8 ani de zile tatal meu mi-a pus in mana un roman de Pavel Corut. Recunosc nu am citit toate romanele, nici macar jumatate din ele, nu aveam rabdare sa le citesc si asta pentru ca, poate, stiam adevarul din ele de la inceput, mai inainte sa se nasca cineva care sa le puna pe hartie. Adevarul il stie fiecare roman si nu numai. Problema consta in lasitatea noastra de a constientiza cine suntem si ce misiune avem aici pe Terra.Am doar 18 ani (28.10.1988) si vreau sa rastorn lumea, dar vreau sa ma formez ca om intr-o tara sanatoasa cu oameni sanatosi(din toate punctele de vedere) si la randul meu sa pot ajuta la formarea oamenilor ce vor veni in Romania noastra cea adevarata. “Ultimul mag” este prima carte din ultimele incercari ale domnului Pavel Corut de a ne resuscita si sper ca a gasit urmatorul “vraci” al sufletelor ratacite si orbite. Va multumesc!
P.S. 2.Nu am participat la concertul Beyonce

7 comments:

Anonymous said...

am impresia ca mesajele maestrului sunt subliminale, tocmai am avut acum cateva minute un flashback cu un verset de-al marelui autor:
Cenusa ultimei vapai
In care ne-am impartasit
Mai plange inca ochii tai,
Nu crede ca ne-am despartzit.

De mentzionat ca muzicianul Pavel Corutz are la activ 3 albume, mai mult decat oricare trupa romaneasca de underground metal, sau, in vorbele artistului "30 de piese inregistrate si vreo 5 colinde".

Anonymous said...

Senzational, nu credeam ca omuletul ala mai scrie ceva. Imi aduc aminte ca acum vre-o 10 ani a venit in Calarasi pentru o emisiune la postul local TV. A debitat multe aberatii dar cea mai penala a fost aia in care a cerut sanctificarea lui Zamolxe si Gebeleizis.

Vorba aia mare ii gradina lui Dumnezeu si multi idiotii care ii sar gardul.

Anonymous said...

Deci asa cu Beyonce, chiar vroiam sa te intreb de ce scrii membri cu doi i cand e nearticulat :P e ceva ruda ala de la hotznews ? :))

Anonymous said...

Domnu', hai ca nu e nicio rusine chiar daca ai participat la concertul Beyonce. Noi o sa te citim in continuare.

Anonymous said...

Cum nu stiu unii sa precizeze sursa. Citatul care incheie postul este in mod fraudulos si grosolan copiat, dupa un coment de pe blogul meu, de elementele teroristo-securiste ale acestui blog. N-o sa inteleg niciodata inversunarea de a scrie spre a denatura adevarul. Am cam toata inregistrarea audio a intalnirii si cred ca o voi posta pe blog pentru cei care vor sa stie in realitate cum si ce s-a discutat.
Bineinteles, libertatea de a nu agrea o persoana e una dintre cele mai importante si la fel si cea de a o tranti in kkt fiindca 'ete asa vrem'. De aceea, ca aia de la Zaraza, 'respect'.
Incolo, numa' bine, spor la ceea ce numa tu stii cum poti denumi.

Anonymous said...

man, de fact maestru Biro voea sa sublinieze ca no racit ashteptando pe Beyonce pe stadiuonu lu U. Cluj ci alfel.

Anonymous said...

Eu pe Corut mi-l voi aminti mereu cand venea cu o caravana de aplaudaci si cu ''maestrul'' Daniel Avram incercand sa-si promoveze acum defunctul partid : Partidul Vietii Romanesti (PVR).

S-a discreditat atunci mai mult decat a facut-o in orice intalnire recenta.