Masters of Horror ep.4-7
Producatorul serialului, Mick Garris, se inghesuie si el cu un episod de 3 parale dupa o proprie povestire, Chocolate. Un pic hazliu, un pic fantastic, nimic horror si joaca nimeni altul decat Henry Thomas care in copilarie a fost vedeta filmului E.T. iar acu la batranetze joaca in productzii TV ieftine. Ba sa nu mint, l-am vazut si in Gangs of New York. Deci eroul nostru se trezeste intr-o dimineatza cu gust de ciocolata in gura. Apoi mai tarziu incepe sa simta mirosuri aiurea, iar la lasatul serii simte persistent un morcov in fund. Pana la urma se dumireste ca are o legatura senzoriala cu o femeie si simte tot ce simte ea, inclusiv cand face sex, de aici morcovu. Eh, si mai departe se chinuie el sa afle cine e ea si ce au ei de impartzit si personajul sufera o serie de traume emotzionale. E o turnura haioasa a cliseului cu victimele parapsihice care vad prin ochii criminalilor. Daca scadem nivelul pretentziilor tzinand cont ca Garris s-a autoproclamat Master of Horror cu aceasta ocazie, e ok.
Producatorul serialului, Mick Garris, se inghesuie si el cu un episod de 3 parale dupa o proprie povestire, Chocolate. Un pic hazliu, un pic fantastic, nimic horror si joaca nimeni altul decat Henry Thomas care in copilarie a fost vedeta filmului E.T. iar acu la batranetze joaca in productzii TV ieftine. Ba sa nu mint, l-am vazut si in Gangs of New York. Deci eroul nostru se trezeste intr-o dimineatza cu gust de ciocolata in gura. Apoi mai tarziu incepe sa simta mirosuri aiurea, iar la lasatul serii simte persistent un morcov in fund. Pana la urma se dumireste ca are o legatura senzoriala cu o femeie si simte tot ce simte ea, inclusiv cand face sex, de aici morcovu. Eh, si mai departe se chinuie el sa afle cine e ea si ce au ei de impartzit si personajul sufera o serie de traume emotzionale. E o turnura haioasa a cliseului cu victimele parapsihice care vad prin ochii criminalilor. Daca scadem nivelul pretentziilor tzinand cont ca Garris s-a autoproclamat Master of Horror cu aceasta ocazie, e ok.
Homecoming e marea surpriza a sezonului din partea unui regizor, Joe Dante, pe care nu dadeam doi bani considerand ca CV-ul lui se bazeaza pe filme ca Gremlins. In ciuda asteptarilor, avem o satira politica extrem de acida si ancorata in contemporan: pe Bush il pune dracu sa zica intr-un discurs electoral ca el vrea sa ajunga presedinte in numele tuturor soldatzilor care au cazut in Irak. Dar iaca nenorocirea ca in ziua alegerilor totzi soldatzii omoratzi in Irak se fac zombie si vin sa voteze. Desi nu-s foarte multi, procentajele voturilor sunt aproape fifty-fifty si succesul depinde de voturile respectivilor zombie iar consilierii de imagine a lui Bush sunt cu nervii la pamant. Se isca mare scandal, daca mortzii din Irak au drept de vot sau daca si l-au pierdut dandu-si viatza pentru patrie. Dialoguri geniale, hazliu cat incape, unul din varfurile serialului si chiar al istoriei filmelor cu zombie.
John Landis n-a luat niciodata in serios genul horror si nu o face nici de data asta, cu comedia Deer Woman, despre o femeie-capra cu sani superbi care isi omoara cu copitele partenerii sexuali, de regula camionagii culesi de prin benzinarii. Ni se prezinta ancheta unui politzist distrus si retrogradat la sectzia "atacuri animale", care incearca sa isi salveze cariera cu bizarul caz al cadavrelor cu erectzie. Episodul are un iz de sitcom si o gramada de referintze la filmul care il justifica pe Landis in echipa MoH, carevasazica An American Werewolf in London (respectiv Paris). Totusi, unii zic ca cea mai tare realizare horror a lui Landis e videoclipului cu zombie al lui Michael Jackson.
Udo Kier, versatilul actor care a acoperit totul de la filmele lui Lars Von Trier la productzii horror moderne, apare in brutalul episod al marelui John Carpenter, poate cel mai important regizor al genului de la Hitchcock incoace. Povestea e despre zvonul ca un regizor interbelic francez a facut un film de arta snuff cu un inger caruia i se taiau aripile. In zilele noastre, un critic de film jucat de Udo Kier cauta disperat un bootleg dupa filmul respectiv, despre care se zvoneste ca nu folosise efecte speciale. Fapt care se confirma cand ingerul cu pricina e gasit si inchis in vitrina colectzionarului pe post de bibelou. Pe fondul lamentatziilor ingerului sinistru (machiaj absolut genial, seamana putzin cu Brucan) toata lumea care intra in contact cu filmul se sinucide iar sarmanul Udor Kier isi scoate intestinele si le intinde pe rola aparatului de proiectzie din cinematograful sau particular. Metafora mucoasei intestinale a cineastului proiectata pe ecran ca o rola de film e de mare impact si aduce o schimbare drastica de ton in atitudinea serialului. Titlul, subtil si de efect: Cigarette Burns.
No comments:
Post a Comment