Saturday, April 10, 2010

Cotidian2

1. De luna asta ma gasiti regulat in Dilema Veche, care s-a lansat in format nou, haine noi, freza noua, echipa improspatata. A mea e rubrica muzicala care se va apleca mai mult spre jazz dar nu neaparat, mai corect spus ar fi intersectia dintre jazz, rock, progresiv, electro si folk etiopian. Rubrica a debutat mai deunazi cu albumul norvegienilor Jaga Jazzist (tot prin articolul asta, la sectiunea "de acelasi autor" gasiti si celelalte cronici muzicale pe care le-am scris pt Dilema de cand am renuntat sa mai scriu despre muzica pe blogul asta; probabil ma voi rezuma la a recomanda albume prin Twitter, plus cate un post mai detaliat legat de topurile personale muzicale o data la juma de an).

Relansarea a ocazionat si niste clipuri promo imbietoare din partea oamenilor care au dus in spinare revista atatia ani:







2. Nadajduiesc ca in curand voi izbuti sa rotunjesc primul articol despre zombie din istoria publicisticii romanesti, tot pt stimabila Dilema, mai exact pt versiunea mai pulp a sa, Dilemateca.

3. Sper ca ati remarcat ca anul asta la Artmania o sa cante nimeni altii decat Sisters of Mercy, parintii goth rockului care a inspumat atatea suflete pe la noi in ultimii 20 ani (suflete care de fapt nu prea auzisera de Sisters of Mercy, decat de coveruri dupa ei). Asta dupa ce mai deunazi l-am avut pe marele mester de la Dead Can Dance, pe care nu l-am vazut din cauza ca am devenit un corporatist infect cu un interes tot mai scazut pentru aspectele spirituale ale vietii. Sper sa ma salveze cineva. Cam tot din aceleasi motive probabil nu voi pupa nici Sonisphere, care aduce laolalta cateva din trupele pe care am vrut tare mult sa le vad (Rammstein, Volbeat, Mastodon, plus niste trupe de thrash american de 2 lei, plus Manowar). Oricum, se pare ca muzical vorbind asta e cel mai tare an din istoria poporului roman de la Burebista pana in zilele noastre.

4. Apropo de Burebista, sper ca sunteti la curent cu teoriile unui mare speculator istoric, Napoleon Savescu, care a compus si niste muzica care sa-i sustina parerile despre suprematia dacilor in Europa. E musai sa ii ascultati muzica, disponibila pe site. Favorita mea e asta:

Că dacii-nvăţară latina aşa uşor,
Vezi, asta nu mă miră şi zis-am: 'Bravo lor!'
Dar că-şi uitară limba, vocabular întreg
Vezi domnule, eu asta nu pot sa inţeleg!
[...]
Cum e posibil asta? Îndată vă explic,

De n-aţi pierdut răbdarea şi m-ascultaţi un pic:
'Naintea erei noastre, cât? nu prea ştiu precis
La Nord şi Sud de Istru (de Herodot e scris)

Trăia un popor harnic, pe plaiuri Carpatine
Ce cultiva pământul, vana, creştea albine


Va las sa va delectati cu piesa la adresa asta, acolo la linkul muzica gasiti si alte bijuterii de genul asta.

5. Am fost la teatru de papusi, la piesa Motanul Vrajitoarei, regia Decebal Marin (ca tot vorbim de daci). Imi propusesem sa scriu o recenzie, dar n-am inteles o iota din piesa asta. Nu stiu cat inteleg copiii, o fi ceva comunicare din aia para intre papusi (care se exprimau numai prin onomatopee si chiraituri) si copii care prind inca frecventze extraterestre prin fontanela. In orice caz m-am ingrijorat pentru viitorul Romaniei, daca astora mici de la 3 ani le baga pe gat teatru de papusi care seamana cu Rabbits a lui David Lynch, sa nu ne mai miram ca pun bombe in scoli si se sinucid dupa ce se uita la Avatar.

6. Mai deunazi pe pagina culturala a ziarului Adevarul.ro a aparut o enormitate sora cu somnul ratziunii, aia care naste monstri. Individul care e platit, probabil, sa se ocupe de pagina respectiva, a anuntat ca in colectia de hardcovere Adevarul (deci chiar colectia ziarului care facea anuntului) va aparea romanul Razboiul Lumilor care, cica, ar fi povestea panicii create de o emisiune radio a unui anume Orson Wells (aici i s-au amestecat numele Wells/Welles in cap sarmanului bizon). Nu sunt multe lucruri care ma mai fac sa-mi fac cruce pe lumea asta, dar la asta am si scuipat in san si m-am rugat pentru un sfarsit al lumii cat mai putzin dureros. Din pacate textul a fost sters la insistentele comentatorilor, mai bine taceau si lasau gogoasa sa pluteasca o vreme prin Matrix. Oricum, textul suna cam asa:

Romanul „Războiul lumilor” (1898) descrie panica isterică a cetăţenilor americani care ascultaseră adaptarea radiofonică a unui text de Orson Wells şi au crezut că se confruntă cu o invazie adevărată a Pământului de către marţieni.

7. In final, niste dedicatii speciale pentru toti rockerii din Romania:

5 comments:

Tom said...

foarte frumos, sa fie intr-un ceas bun

Rave said...

Coane, sa mai bagi si cate o cronica la muzica de bun-simt, ca m-am saturat de cat snobism urban-alternativ e in presa de calitate.
In rest, abia astept analiza ta competenta despre zombiez.

Aspoiu said...

Adevarul...
Era normal sa stearga textul. Dar cum normalitaea e anormala pentru romani, textul este tot acolo:
http://www.adevarul.ro/cultura/colectiile_adevarul/Literatura_SF_a_lui_H-_G-_Wells_0_239376543.html

garm said...

"jazz, rock, progresiv, electro si folk etiopian"? Nu mai esti TRV.

Mai bine scrii ceva gen Manowar vs Steel Panther si ne explici ce ai vrut sa spui la capitolul 7

cristache said...

felicitari, mi-ar placea daca ar exista si un mic colt dilematic in care sa scrii despre ce scrii pe aici, adica cronicile cartilor & filmelor din afara mainstreamului... ca tare-mi place cum le le zici.